9.A Szögpárok

HÁZI FELADAT!!!

 

IGAZ VAGY HAMIS? (minden állítást konvex szögekre vonatkozóan vizsgálunk.)

Az egyállású szögeknek vannak merőleges száraik.

A váltószögeknek vannak azonos irányú száraik.

A kiegészítő szögeknek vannak ellentétes irányú száraik.

A kiegészítő szögeknek két-két száruk ellentétes irányú.

A pótszögeknek vannak párhuzamos száraik.

A váltószögeknek csak ellentétes irányú száraik vannak.

A mellékszögek csúcsa mindig közös.

A csúcsszögeknek lehetnek azonos irányú száraik.

A csúcsszögek mindig egyenlők.

A merőleges szárú szögek mindig egyenlők.

Az egyállású szögek lehetnek különbözők.

A mellékszögek mindig különbözők.

A mellékszögek 180°-ra egészítik ki egymást.

Előfordulhat, hogy egy szög, és egyállású párja is tompa.

Előfordulhat, hogy egy szög hegyes, és pótszög párja tompa.

Ha egy szög hegyes, akkor pótszög párja is hegyes.

Ha egy szög tompa, akkor merőleges szárú párja biztosan hegyes.

Ha egy szög hegyes, akkor mellékszöge biztosan tompa.

 

Itt van még három szöveges feladat is, hogy gyakorolj a dolgozatra.

1. Egy szöghöz hozzáadtam váltószögét és pótszögét, így 101°25’-et kaptam. Mekkora volt az eredeti szög?

2. Gondoltam egy szögre. Hozzáadtam egy vele egyállású  szöget és a csúcsszög párját, majd kivontam belőle a mellékszögének a kétszeresét. 190°-ot kaptam. Melyik szögre gondoltam

3. Ha egy szög kétszereséhez hozzáadom az eredeti szög merőleges szárú szögpárját, 225°-ot kapok. Mekkora lehetett az eredeti szög? (FIGYELJ, 2 ESET VAN!)