Középértékekre vonatkozó feladatok

1. Határozzuk meg két tizedesjegy pontossággal az a) 2,3,6  b) 2,4,5,10  c) 3,4,6,32 számok négy középértékét. Ellenőrizzük, teljesülnek-e a tanult egyenlőtlenségek!

2. Egy jármű 1 órán át 60 km/h, majd 1 órán át 40 km/h, végül még egy órán át 50 km/h sebességgel halad. Mekkora volt az átlagsebessége? 

3. Egy jármű 10 km-t megtesz 60km/h, majd további 10 km-t 40 km/h, végül még 10 km-t 50 km/h sebességgel, Mekkora az átlagsebessége?

4. Egy baktériumsokaság egy nap alatt 60%-kal, a következő nap 40%-kal, végül a 3. napon 50%-kal szaporodott. Átlagosan hány %-kal szaporodott a sokaság naponta?

5. Nézzük meg, mit kapunk a négy középértékre, ha az adatsokaságunk csupa azonos adatból áll? (például 3,3,3,3 az adatsor)

 

Ismétlő feladat (ennek befejezése a házi feladat)

Készítsünk oszlopdiagramot a dolgozatok eredményességéről (ehhez soroljuk 20 pont szélességű osztályokba a dolgozatokat). Ugyanerről készítsünk kördiagramot is.